Ukusi iz djetinjstva koje još uvijek možete nabaviti i osjetiti

Znati kuhati, imati diplomu, sertifikat ili samo talenat više nije dovoljno za privlačenje, a potom i povratak gosta u hotel ili restoran. Zdrava i kvalitetna hrana, pripremljena na tradicionalan ili kreativan način, a ako je moguće da još bude napravljena i od domaćih namirnica i prozvoda, trebala bi da bude sastavni dio svakog dobrog restorana. Sve ovo vrijedi i za porodičnu trpezu, koja nažalost često zbog finansijske situacije ili nedostatka osjećaja i navike za kupovinom domaćeg proizvoda, obiluje nekvalitetnim namirnicama.

Možda nije samo finansijska situacija prepreka da se nešto  domaće kupi. Često smo kao djeca bilio svjedoci da naše mame iz obližnjih sela nabavljaju sir, kajmak, voće i povrće, med i mnoge druge proizvode, a cijena nije previše odskakala od one u samoposluzi ili na pijaci. Naravno, sve je to bio amaterski marketing,  od uha do uha se prenosilo da ova ili ona žena ima dobar proizvod za ponuditi. Mi smo imali gospođu Sofiju koja je godinama sa sela donosila prvo mojoj baki, a zatim mojoj mami ukusne i kvalitetne namirnice. Kasnije se sve to pretvorilo i u prijateljstvo sa njom i njenom porodicom. U to vrijeme ukus i povjerenje su bili jedina procjena kvaliteta. Majke su dok su kuhale obavezno nama davale komadiće mrkve, krastavca ili paprike i stalno nam govorile:  probaj, ovo je domaće, to ti je dobro za vid, mozak, probavu…  U ovo današnje, i nezgodnije vrijeme, sve manje ljudi nabavljaja namirnice od ljudi sa sela. A kvalitetne, organske ili neorganske namirnice se i dalje proizvode i prodaju u BiH.

Kapanja „Hrana gurmana“, vjetar u leđa malim proizvođačima

Dodatne probleme izazvala je kriza uzrokovana koronavirusom.  Višemjesečni prekid rada HoReCa sektora doveo je do velikog smanjenja proizvodnje i potrošnje delikatesnih i gurmanskih proizvoda koje proizvode mali biznisi. Male delikatesne trgovine također su zabilježile ozbiljan pad prometa. Mali proizvođači, preduzetnici, zanatlije vape za podrškom i prepoznavanjem vrijednosti njihovog rada.  Pomoć i podršku im pruža Američka agencije za međunarodni razvoj (USAID) sa partnerima, kroz projekat Farma, u okviru koga je za pet godina podržano 1800 velikih i malih poljoprivrednih proizvođača.

Aktivna je i velika kampanja pod nazivom „Hrana gurmana“, koju je Sweden/USAID FARMA II projekt pokrenuo u julu. Cilj je promovisanje visokokvalitetnih  prehrambenih proizvoda iz cijele BiH, a biće podržano i 120 malih biznisa, te promovisana njihova visokokvalitetna hrana i poljoprivredni proizvodi. Tokom protekla dva i po mjeseca kampanja Hrana Gurmana povezivala je ljubitelje gurmanske hrane sa ljudima koji je proizvode i promovisala je njihove male biznise. Više od aktivnostima kampanje HRANA GURMANA možete pročitati ovdje.

Dio kampanje je i ovaj vrlo zanimljivi i šarmantni video u kojem su učešće uzeli i ambasador SAD u BiH Eric Nelson i direktorica Misije USAID-a u BiH Nancy Eslick.  Poručuju nam da nastavimo uživati u kvalitetnim proizvodima Bosne i Hercegovine.

Autor teksta: Darko Udovičić